De Griendse Weilanden en de Sweet Lake City Route - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Theo Tuijn - WaarBenJij.nu De Griendse Weilanden en de Sweet Lake City Route - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Theo Tuijn - WaarBenJij.nu

De Griendse Weilanden en de Sweet Lake City Route

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

28 Februari 2014 | Nederland, Schiedam

Update van het trainingsprogramma van de 3 Amigo's!
3 weken geleden hebben wij de Griendse Weilanden route gereden. Ook dit was weer een fantastische route ware het niet dat we op het eerste knooppunt al verkeerd reden. Ja, zo'n routeplanner is niet altijd even gemakkelijk. Toen we na een keer of 4 heen en weer gereden te hebben begrepen wij eindelijk waar we naar toe moesten en hebben we de draad opgepakt en zijn de tocht begonnen. Jammer dat we alsnog de route in tegenovergestelde richting reden, maar volgens John was dat alleen maar om onze alertheid en inventiviteit te testen. Nou, daar is niks mis mee kan ik U verzekeren. Met het pontje naar Voorne, via Den Briel, koffie in Hellevoetsluis, effe langs Monique H. en Sofietje (allebei niet thuis en door de tunnel (lieve Ari ging heel snel voorbij) terug uit Putten. 66,9 km. Het was een mooie route.

Gelukkig was de routebeschrijving van vorige week weer in vertrouwde handen en konden we de knooppunten langs de Sweet Lake City Tour feilloos vinden. Via Delft, Den Hoorn en 't Woud konden we de route langs de Vliet richting Voorburg en Leidschendam gemakkelijk afleggen. Maar ook hier helaas knalden we in vliegende vaart (Rob reed voorop en dan gaat het hard) een afslag voorbij waardoor we bijna in Leiden uitkwamen. Beste raad was duur en we hebben dat klote-eind toch maar terug gereden want anders komt r geen eerdere oversteek richting Stompwijk, Zoetermeer.
Gelukkig had Johnny nog wat geld in de Kitty zitten, dus hebben we eerst maar even koffie gedronken. Eerst wilde Rob nog weten of er nog 500 euro extra gelapt moest worden, want John kennende gaat het wel snel. Ja hallo, vliegtuig boeken terug van Barca voor ons en de meiden gaat aardig in de papieren lopen. En dan moeten we het hotel nog betalen!

Oh ja, even enige achtergrond informatie voor onze trouwe volgers;
Op donderdag 5 juni vertrekken wij "per trein" naar Eindhoven waar de volgende dag de start "per fiets" zal plaatsvinden.
Wij rijden ons dan 3 weken lang de tandjes door de Nederlandse hoogvlakte, de Belgische Ardennen en de Franse Slag om op 27 of 28 juni via de Spaanse Pyreneeën aan te komen op de Ramblas in Barcelona.

Nu is het erg leuk dat wij op onze trouwste fans (toevalligerwijze ook onze schattige echtgenotes) kunnen rekenen zoals daar zijn Beauty Jolanda, Honey Bunny Astrid en mijn eigen Pumpkin Wendy zullen ons daar komen verwelkomen.
De meiden hebben kosten noch moeite gespaard om hun dierbaren op de Ramblas met spandoeken en een muziekkapel olv de onverwoestbare Montserrat Caballe te verwelkomen. Zelfs Freddy M. wordt postuum nog even gevraagd om het lied "MY BARCELONA" in te zetten.
Wellicht hebben zij de voorgaande dagen in Barcelona de beest uitgehangen en de credit kaart leeggekocht, maar het wordt geweldig.

Enfin, waar waren we?
Na het missen van de afslag hebben wij verder uitstekend gereden. 35 km wind mee en 40 km wind tegen. De Noord AA (huh?...) gerond en via Leidschenveen en Nootdorp weer terug naar Schiedam. Deze dag ruim 75 km op de teller. Rob z'n knietje gaf geen krimp, Johnny fluitend op 'n geleende fiets en Theo's billen waren OK.

Volgende week gaan we de Ronde van Rotjeknor doen. Afstand wordt 'n makkie, kleine 60 km, maar de Brienenoord Brug - in wielertermen de Briense Bruggen Bult - gaan we 5 x aanvallen. Stijgingspercentage van 7 á 8%. Erop en eraf, erop en eraf, erop en eraf, erop en eraf en erop en eraf. Pppfff. Dat wordt een ultieme training. Mont Ventoux is hier niets bij.

U leest hier onze ervaringen

Groet Tommy Tom Simpson

• 01 Maart 2014 - 11:42

"De Kneet":

Tommy,

Je hebt het wederom voortreffelijk verwoord. Er ligt voor jou een schone taak gedurende de drie weken van de La Vuelta.