De beklimming - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Theo Tuijn - WaarBenJij.nu De beklimming - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Theo Tuijn - WaarBenJij.nu

De beklimming

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

15 Maart 2014 | Nederland, Schiedam

Vandaag 15 maart hebben we een kort rondje Rotterdam gedaan. Rob stond aan de vooravond van zijn vakantie naar Sharm El Sheik in Egypte dus we moesten het een beetje rustig aan doen. Ons doel die dag was het beklimmen van de Briense Muur (in volkstermen de Brienenoordbrug), omdat dit de enige serieuze berg, heuvel, piek in de verre omtrek is - en wij toch wat klimervaringen op moeten doen, hebben we ervoor gekozen deze klim maar 6 x achter elkaar te doen. Een beetje identiek aan de Alpe Du Zes, maar dan op een wat lager niveau. Er wordt ook minder gesjoemeld met onze sponsorgelden. Afijn, toch wel pittig, 10 kilometer klimmen, windkracht 7 tegen, hellingspercentage van ruim 2%, hartslag van 220, kuiten als ballonnen en het zweet in de bilnaad.
65 kilometer later weer thuis. Rob gaat toch niet naar Sharm EL Sheik, maar sigaren halen in de Dominicaanse Republiek.
Je moet wat te roken hebben in Barcelona, toch....?

• 09 April 2014 - 20:38

Rob:

Het leest weer lekker weg Tommy, gauw nee de volgende etappe