Ons tochtje langs de Hollandsche IJssel - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Theo Tuijn - WaarBenJij.nu Ons tochtje langs de Hollandsche IJssel - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Theo Tuijn - WaarBenJij.nu

Ons tochtje langs de Hollandsche IJssel

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

29 Maart 2014 | Nederland, Schiedam

Vandaag was het weer zover. Rob was veilig teruggekeerd uit het verre Dominica, John had vandaag eindelijk eens niks te klussen en Theo was uitgerust en stond te trappelen om er eens stevig tegenaan te gaan. Vandaag zou een echte test worden. 100 km stond er op het programma. Dat zal in juni ons dagelijks schema ongeveer zijn.
Om half tien - nadat John z'n hondje had uitgelaten - konden we eindelijk op weg. Via de knooppuntenroute hadden we een weg uitgestippeld richting de Brienenoord en dan verder naar Capelle, langs de Hollandse IJssel naar Nieuwerkerk, Ouderkerk, Moordrecht naar Gouda en Reeuwijk en via de Reeuwijkse Plassen en Waddinxveen terug naar huis.
John was op zijn zwarte spiksplinternieuwe Giant bolide prima op dreef (geen rammeltje te horen), Rob reed als vanouds als een speer op kop met zijn supersnelle Koga en Theo had de grootste moeite om bij het snelle duo in de waaier te blijven. Het was een fantastische dag, het zonnetje scheen heerlijk en het kostte ons de nodige overredingskracht naar elkaar om het terras waar we koffie dronken te verlaten.
Uiteraard sloeg halverwege de koers de hongerklop ongenadig toe. De energie was op. De fut was eruit. Midden in het natuurgebied van de Reeuwijkse Plassen bleven we steken. Wat nu gedaan?
Godzijdank was het de dag ervoor Nationale Pannenkoekdag geweest en had Theo van zijn toffe nicht Karin nog enige pannenkoeken meegekregen. Na deze energiebron en wat drinken konden we onze weg vervolgen.
Het tempo ging weer omhoog en om half vier kwamen we aan in Schiedam bij De Tuinen, ons nieuwe thuishonk. 95 km op de teller, gem. snelheid 18,2 km en behoorlijk dorstig.
Volgende week weer.

• 07 April 2014 - 18:27

Toffe Nicht Karin:

HAHA ben blij dat ik een bijdrage heb kunnen leveren aan deze topprestatie van jullie!!