Where Bicycle Meets Walking Brothers. - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Theo Tuijn - WaarBenJij.nu Where Bicycle Meets Walking Brothers. - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Theo Tuijn - WaarBenJij.nu

Where Bicycle Meets Walking Brothers.

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

17 Mei 2014 | Nederland, Schiedam

Routeverslag van 10 mei en 17 mei 2014.
Routeverslag van 10 mei is er niet!
Regen, regen, regen en Johnny zat op Lanzarote.
Misschien heb ik het jullie nog niet eerder verteld - maar wij zijn echte Mooi Weer Fietsers. Zo gauw de weersomstandigheden enigszins in ons nadeel zijn geven we de pijp aan Maarten. Dan blijven onze stalen rossen veilig en droog in de schuur staan. Tenslotte hebben wij al altijd wind tegen. Rijden we een verkeerde weg in hebben we wind tegen, gaan we terug hebben we ook wind tegen (???) Daarnaast hebben we ongelofelijke hekel aan regen, dus bij kutweer ---- blijven we binnen.

Nu was het afgelopen zaterdag wel heel mooi weer. Dus wij op pad. Routeverslag van 17 Mei.
Theo had een nieuwe fiets dus die stond al vroeg nerveus en ongeduldig te trappelen. Rob 'n nieuwe trui en broek met bretels en Johnny eh .... niks. Hij was in het zwart.
Mooie broek van Rob. Zakte niet af en bleef lekker zitten. Alleen jammer dat hij de hele dag niet kon plassen, want dan had hij zich helemaal uit moeten kleden.
Enfin, Theo had via PlanJeRoute weer een schitterende tocht dwars door het Westland uitgezet. Via schilderachtige dorpjes als Schipluiden, 't Woudt, Honselersdijk en Monster richting Kijkduin, waar wij hadden afgesproken met onze wandelvrienden. Even samen koffie en 'n biertje, verhaaltje van Nico, grapje van Hans. elkaar op de schouder slaan en weer verder.
Deze Mannen (met hoofdletter) Jan, Piet, Louis, Nico, (ouwe) Leen, Hans en Ted gaan volgende week de beroemde West Highland Route in Schotland wandelen en zijn net als wij in training. Some take the High Road, some take the Low Road.
Hoewel wij door ons hoge gemiddelde ruimschoots op tijd waren, bleken onze wandelmaatjes in geen velden of wegen te bekennen.
Toen Johnny, altijd bezorgd om zijn vriendjes, op 'n gegeven moment even op de uitkijk ging, vertelde hij later dat hij heel ver weg op het strand een stel ploeteraars door een binnenzee zag hobbelen. Alsof het de Waddenzee is waren deze ervaren wandelaars ingesloten door het zeewater op het Kijkduinse strand. Toen zij uiteindelijk met de broek over de arm arriveerden hielden wij wijselijk onze mond en hebben wij daar geen opmerkingen over gemaakt.
Uiteindelijk werd het toch gezellig en we hebben maar 'n biertje besteld.
Later kregen we Piet en Louis weer moeizaam achter het bier vandaan.
Na een uitgebreid afscheid van elkaar hebben de wandelaars nog een rondje Meijendaal gedaan en zijn wij (de fietsploeg) in een strak tempo door de duinen via 's-Gravenzande en Hoek van Holland terug naar huis (nou ja De Tuinen) gereden.
Daar hebben wij deze prachtige dag uitgebreid gevierd. 81 km op de tellertjes, geen pech, blessures of andere ellende, m'n kop 'n beetje verbrand door de zon, maar het was weer goed.

Theo