Van Eindhoven naar Diest België - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Theo Tuijn - WaarBenJij.nu Van Eindhoven naar Diest België - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Theo Tuijn - WaarBenJij.nu

Van Eindhoven naar Diest België

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

06 Juni 2014 | Nederland, Schiedam

Vannacht met z'n drieën op de kamer. Rob liep al heel bezorgd te kijken. Wat zou dat worden. Oordoppen werden in gereedheid gebracht, schoenen gereed om te gooien, maar Theo gaf geen krimp.
Om 11 uur ging het licht uit en alles was al in dromenland. Van de zenuwen was Rob al om half 5 wakker, zei hij, maar ik denk dat het was om mij te controleren.
Geen snurkje verliet mijn lippen en het leek zelfs of die 2 ietwat waren teleurgesteld.
Afijn om 7 uur was iedereen wakker en het zonnetje scheen als nooit tevoren. Fantastisch fietsweer. Na ontbeten te hebben in ons budgethotel vertolken wij om 9.05 uur.
Oh ja, nog even vertellen. Gisteren gingen we in de stad wat eten en wilde gelijk kijken waar de Vestdijk lag, waar we de volgende morgen zouden starten. Onderweg vroeg John aan een paar meisjes waar we die konden vinden. Geheel onschuldig vraagt dat meisje:"waar moet u dan naartoe meneer?" Toen John antwoordde:"eh.... Barcelona" dacht ze dat ze gigantisch in de maling werd genomen. Welke idioot gaat over de Vestdijk naar Barcelona? Dat zijn wel leuke momenten.
Afijn, vandaag ruim 95 km gefietst. Iets meer dan John had uitgerekend, maar dan maakt niet uit. Prachtige route over Dommelen, Achel, Neerpelt, Beringen (wonen alleen maar Turken volgens Benjaminse (van het boekje), oude mijnstad door naar Rijsel en verder naar. Diest waar we nu zijn. Het was een prima rit, af en toe een beetje omgereden omdat Benjaminse niet alles juist aangeeft, maar over het algemeen oké.
Op 75 meter van het hotel breek Rob z'n ketting. Daar was hij wel even ernstig teleurgesteld over. Maar 75 meter naar het hotel, 500 meter naar de fietsenmaker en voor 2 euro was het zooitje weer gefikst. En na een paar biertjes is alles weer zonnig.
Op het terras kregen via de What's Up nog gratis bier van Cor. Moeten we nog even financieel in orde maken.
John en ik hebben nog bier uit Venetië tegoed van een aantal volgers. Sigaren heeft Rob (3 grote dikke Monte Christo's voor in Barca en 3 dozen voor onderweg.
Wij zijn goed bezig moet ik zeggen!
Morgen verder richting Hoegaarden, Eghezee, Longchamps naar Namur (Namen) . Het wordt weer een warme dag en we hebben de bruine armpjes van Zoetemelk al.
Houdou!

• 06 Juni 2014 - 21:13

Astrid Munnik:

Hey Boys.

Fijn te horen dat Theo het snurken eindelijk onder de knie heeft,zal Wendy fijn vinden.
    de fiets van Rob weer inorde ,ook geen overbodige luxe.
    Lekker uitrusten vanavond en mogen gezond en fit weer op.
    Veel fiets plezier voor morgen,kijk al weer uit naar je volgende verslag Theo.
    Love you John .
    Lieve groetjes uit het zonnige Schiedam..Xx

• 07 Juni 2014 - 09:04

Geert Idema:

goede morgen met geert en ma .Wie gaat er nu met een ouwe ketting zo,n eind fietsen maar even zogoed alle respect en nog veel plezier groetjes ma en geert

• 07 Juni 2014 - 20:00

Charissa:

Toppie!!

• 07 Juni 2014 - 20:06

Nico De Vries:

Beste Theo John en Rob

Onbegrijpelijk dat na zo een secure voorbereiding alsnog een kettingbreuk jullie kan gebeuren . Wij houden fingers crossed, dat jullie dit niet meer zal gebeuren.
    Leuk om te horen van jullie prachtig weer hebben , wij zijn vandaag Glasgow ingegaan om te vieren, dat wij allen zonder blaren botbreuken en andere blessures THE WEST HIGHLAND WAY hebben voltooid. We zijn helemaal verrot geregend, dus was de keus een museum of een pub. Je voelt hem zeker al aankomen. Nu gaan we proberen alsnog normaal ergens iets te eten. Morgen dumpen we Louis bij zijn schoonmoeder en nemen we de boot. Uiteraard zeer voldaan. Veel succes jullie en geniet lekker. Groetjes Nico

• 07 Juni 2014 - 20:12

Cor Hersbach:

Hai jongens alles goed met jullie. Hier een berichtje vanuit Schiedam de tuintjes. Ik heb gehoord dat de jongens in Schotland het heel zwaar hebben gehad.ik hoop dat het bij jullie iets makkelijker gaat. Hou je tai en toy toy. Liefs Cor en Astrid.xxxx

• 07 Juni 2014 - 20:32

Gre:

Hallo Rob en de andere
    Neem van ons een lekker biertje
    Het geld word gestord gr huiben gre

• 08 Juni 2014 - 09:47

Ismonda:

Hallo mannen, petje af voor het afzien in de warmte! En wat kunnen jullie leuk schrijven. Hou ons op de hoogte en vooral, lekker genieten van deze toffe ritten. Zijn weinig mensen die jullie dit na doen... groetjes Ismonda

• 08 Juni 2014 - 12:34

Wim2:

Jongens petje af ,het was zeker zijn halsketting,hoop dat jullie steen goed weer hebben
    en geen pech meer.zie jullie.

• 08 Juni 2014 - 16:19

Mo En Geer :

Hoi mannen top hoor. Ga zo door xxx

• 08 Juni 2014 - 17:53

Rietje Streng :

Hoi wat een leuk bericht en wat is het een belevenis , Rob zijn ketting er af
    wat een pech en ook nog gebroken .wij zullen duimen voor de rest gaat alles
    bere goed groetjes

• 09 Juni 2014 - 17:06

Marikavandijk:

Hoi mannen,
    Wat superleuk om jullie verhalen terug te lezen!
    Wat zal het af en toe tegenvallen en zwaar zijn.
    Petje af!