Planning niet gehaald - Reisverslag uit Izel, België van Theo Tuijn - WaarBenJij.nu Planning niet gehaald - Reisverslag uit Izel, België van Theo Tuijn - WaarBenJij.nu

Planning niet gehaald

Blijf op de hoogte en volg Theo

09 Juni 2014 | België, Izel

Planning niet gehaald!!!

Vanochtend om 9.05 uur vertrokken van onze B&B in Gembes (met 'n sje). Het was daar prima. Vandaag weer een snikhete dag met veel stijgingen en dalingen. Zeer gevarieerd terrein waarvan de heuvels steeds hoger lijken te worden. John zijn bandjes hebben het vandaag prima gehouden ondanks de weggetje die vol met steenslag liggen. We rijden namelijk dwars door het bos via kleine paadjes en weggetjes. Het is wel heel erg leuk, maar je moet duvels goed bij de les blijven anders lig je zo op je plaat. Verder via Herbeumont, Paliseul en Florenville richting Montmedy. In Paliseul wilde we de weg aan iemand vragen, maar voordat we zover waren riep hij: à Barcelona? Au velo's? Le deuxieme rue a gauche! Blijkbaar zijn er meer fietsers die die kant opgaan
Omdat we normaal gesproken ook nogal veel drinken doen we dat nu op de fiets ook. Alleen is het nu alleen water en sportdrankjes. Ons is geadviseerd zo'n 6 à 7 liter per dag te drinken en dat hebben we nodig ook. Plassen doen we niet meer, alleen maar zweten. Alleen 's avonds mag er nog wat alcohol inzitten. Vanmiddag hebben we bij Taverne de Randonneur lekker zitten lunchen. Soep was niet te vreten maar maakt niet uit.
Na een hele zware klim bij Izel had Theo plotseling het lumineuze idee om maar te stoppen. Hij had het helemaal gehad. Toen hij dit voorstelde had hij gelukkig direct medestanders en het plan was in het volgende dorp een hotel of B&B te zoeken. Na 300 meter riep John: Hè kijk hier.
Aan de linkerkant van de weg stond een prachtige boerderij dat ook B&B was. Meteen het erf opgereden en nu hebben we een schitterende kamer en zitten we met de familie aan tafel heerlijk te eten. Kip, sla, ratatouille en aardappelkroketjes en een ijsje toe. Beetje bier en wijn erbij ......dus wat wilt een mens nog meer?
Morgen kijken we wel wat de planning wordt.
We worden wat gemakkelijker. Misschien wel nog even naar de oorlogsgraven van Verdun, want dat wil ik wel even zien. Beetje geschiedenis of cultuur hoort erbij, nietwaar?
En als slot: Benjaminse wordt steeds onbetrouwbaarder. Gelukkig dat we Johnny bij ons hebben.
À demain!

RJT

• 09 Juni 2014 - 23:04

Theo Van Der Tuijn:

Verslagen mogen best wel wat langer. Wat een gezeur allemaal met die fietsen. Gewoon trappen en gaan.

Anoniempje.

• 09 Juni 2014 - 23:06

Marika:

Kijk dit is een verslag om jaloers op te worden.
    Geniet ervan en succes weer morgen!

• 09 Juni 2014 - 23:07

Anoniempje:

En wat lees ik nog meer. Achter op de planning, hahaha en dat al na 5 dagen.

• 10 Juni 2014 - 08:07

Astris Munnik:

Ha die jongens.

Wat een leuk verhaal weer Theo.
    Jullie moeten wel afzien, maar ja jullie zijn bikkels hoor.
    En dan te bedenken dat Jonnie boy dit wel met mij wil doen, de bergen vallen wel mee hoor volgens John.
    Nou als ik dit lees geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
    Of toch met een motortje.
    Nee hoor heren dat laten we aan jullie over.
    Zet hem op , rij voorzichtig en op naar de volgende mooie etappe.

Veel liefs uit het warme Hollanda XXX.

• 10 Juni 2014 - 10:17

Charissa:

Leuuuuk!! Toppers zijn jullie ondanks het warme weer en de vele bergen toch weer een heel eing gekomen. Nog een paar KM en dan al in Viva la France!! Successss vandaag en ik kijk uit naar het volgende verslag

Liefs Cha!
    Pappp iloveu XX

• 10 Juni 2014 - 13:49

Rietje Streng :

Planning niet gehaald .... Jammer maar zo wat .......als jullie maar genieten
    dat is het toch het belangrijkste .
    Kom op mannen jullie vinden best wel een oplossing om het in te halen
    We zijn zo........ Groos op jullie liefs

• 10 Juni 2014 - 19:46

Jolanda:

Ik lees het al de juiste sfeer te pakken . Lekker uitrusten en energie bijtanken . Groetjes van ons .

• 10 Juni 2014 - 21:16

Ismonda:

Zweten zweten zweten... ondanks de hitte niet jullie verstand kwijt geraakt maar intuitief een heerlijke slaapplek gevonden. Dat zijn meestal de beste plekken. Slaap lekker en morgen weer met frisse moed die heuvels over. Succes en vooral genieten.

• 10 Juni 2014 - 21:16

Hans Schopenhouer:

Dit zal zeker afzien zijn met die warmte, wens jullie veel succes.

• 10 Juni 2014 - 22:13

NICO DE VRIES:

Ik begrijp dat de chaos nu al begint, uiteraard niet onverwacht ,maar wel twee weken te vroeg.
    Zo juist op teletekst gelezen, dat Benjamins is opgepakt wegens vergaande malversaties.

Groetjes Nico