Den dag na den Pinkster - Reisverslag uit Marre, Frankrijk van Theo Tuijn - WaarBenJij.nu Den dag na den Pinkster - Reisverslag uit Marre, Frankrijk van Theo Tuijn - WaarBenJij.nu

Den dag na den Pinkster

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

10 Juni 2014 | Frankrijk, Marre

Den dag na De Pinkster
Ah wel, dat was 'n goeie Bed en Breakfast mannen. Hadden ze goe gedaan. Komen de uitbater van het Antwerpse.

Nu maar weer op de pedalen richting het zuiden. want zoals we hier in d'n Belgiek zeggen: De tour wacht op niemand,
Wablief zegt u?
Ondanks dat we nog een daagje wilde blijven zijn we toch weer op onze fietsen gestapt. Nu maar hopen dat ze heel blijven en dat Benjaminse een goeie dag had.
Iemand zei: niet zeiken, maar fietsen! Goed plan. Gaan we doen.
Maar we blijven je op de hoogte houden.
We vertrokken uit Izel om 9 uur en fietsten richting Montmedy wat we gisteren niet gehaald hadden.
Op ging het richting Brandeville en Vilosnes. Onderweg wat cemitairies (oprlogsbegraafplaatsen) tegengekomen maar wij willen die morgen pas bezoeken.
Verder vandaag geen pech gehad alleen dat Rob z'n kont in de brand staat. Rob is niet zo moeilijk en staat vandaag 2x in zijn blote kont langs de weg te smeren dat het een lieve lust is. Het lijkt dat de heuvels heuvels worden maar we hebben ernu toch zo wel zachtjes aan genoeg van. Vandaag weer 88. Van de 450 die we gereden hebben zijn er 400 maar boven en een paar naar beneden (lijkt het).
€@"& wat blijft het afzien. Dit is toch echt mijn laatste kunstje.
Maar...... onderweg bereikte mij het bericht dat ik opa wordt. Niet 1 x maar 2x. Dat geeft weer moraal.
En dat allemaal vlak nadat we de Franse grens zijn gepasseerd.
Morgen spring ik weer als een jonge hond op de fiets, want volgend jaar ga ik naar de dierentuin.
Dan zetten wij koers richting Woinville
Dan gaan we zwemmen in Le Lac Madine

  • 11 Juni 2014 - 02:35

    Rietje Streng:

    Goeie morgen (( voor mij is het nu nacht ben nog wakker )) allereerst Theo
    gefeliciteerd Wat geweldig dat zijn mooie berichten ,en het mooiste wat je in je leven
    mee maakt kleinkinderen geweldig je gaat er van genieten ....
    Als wij alles zo lezen op de site is het wel byzonder wat jullie onderweg
    beleven ,met Rob zijn kont moet het wel beter gaan het val niet mee om op de blaren te zitten .
    Maar morgen weer een goeie dag en graag een beetje vlak lieve groet

  • 11 Juni 2014 - 08:24

    Henk Streurman:

    Hoi jongens ik weet wat fietsen is wel is waar niet zulke routes als jullie doen maar ik kan me voorstellen wat jullie beleven prachtig het deel wat jullie fietsen is mij bekent maar dan met de auto met mijn vacanties ik wens jullie een prettige en pijnloze rit .Theo gefeliciteerd met opa worden prachtig en dat worden later leuke verhalen opa op de fiets.

  • 11 Juni 2014 - 09:26

    Charissa:

    Gefeliciteerd Theo wat een leuk nieuws zeg!! Super..

    Succes vandaag weer mannen!!

  • 11 Juni 2014 - 10:23

    Ted:

    Rob, een goede naadloze koersbroek aan en geen onderbroek, want die hebben naadjes. Ook de nieuwste generatie gel zadels bieden mogelijkheden. Ik ben afgestapt van de tamelijk harde bolronde zadels. Deze zijn in het midden het hoogst en dat moeten we dus niet hebben. Je moet zitten op je zitbeenderen en het daartussen gelegen gebied mag niet onder druk staan zodat de doorbloeding ongehinderd in stand blijft. Dat bereik je het best met een zadel dat in de midden gewoon open is. Ook moet het zadel passen bij je bouw. De onderzijde van het bekken is bij vrouwen breder dan bij mannen. Dat is maar goed ook, anders waren we vast uitgestorven. Er zijn door de fabrikanten dan ook speciale dameszadels ontwikkeld. Ik bedoel niet de rokzadels, want hoe je daar mee kunt fietsen is me een raadsel. Een zadel moet dus gewoon goed passen net zo goed als je schoenen goed moeten passen. Als je schoenen gaat kopen is het normaal dat je ze past in de winkel en er ook een stukje op heen en weer loopt. Bij de aanschaf van een zadel ligt dat wat lastiger.
    De volgende fase is het afstellen zodat je in een goede houding op de fiets zit. Dit heb ik behandeld in een voorgaande rubriek die is terug te vinden op de website.(Tri Tech Talk). Belangrijk is dat als je van achter over je zadel kijkt, de punt net onder de horizon is. Je kan er ook een waterpas overheen leggen. Ten slotte kan je veel bereiken in de wijze van gebruik van je zadel. Een bekende klacht is een doof gevoel krijgen in de weke delen. Ondanks dat je alles goed voor elkaar hebt kan dit toch voor komen als je lang in dezelfde houding fietst en ook nog langdurig op je ligstuur steunt. Je kan deze klacht bestijden door regelmatig los te komen van je zadel. Bijvoorbeeld in een bocht, waar je het buitenste been strekt en je jezelf uit het zadel omhoog duwt. Na een scherpe bocht heb je snelheid verloren en ligt het voor de hand om even te gaan staan om weer snel vaart te maken. Ook kan je regelmatig iets gaan verzitten, wat naar voren en wat naar achteren of een beetje opzij verzitten op je zadel. De drukvlakken veranderen dan en de doorbloeding verbetert. Ga echter nooit op de punt van je zadel zitten. Sommigen doen dat juist om harder te fietsen maar het is niet goed en het werkt niet. Bij een lange (niet stayer)wedstrijd kan je overwegen de punt van het zadel ietsje lager te zetten. Als je met je ellebogen op het stuur ligt glijd je toch niet naar voren op je zadel en zit je comfortabeler.
    Een andere klacht is schraal worden. De remedie is zorgen dat je geen schuurplekken krijgt. Schuurplekken kunnen leiden tot een schrale huid, vervolgens kleine wondjes en dan een infectie, een puist dus, ofwel de eerder genoemde derde bal. Goedpassende kleding en zadel moeten dit voorkomen.
    Als je na dit alles dan nog problemen hebt kan je ook nog gebruik maken van vaseline of een speciale zitvlak crème. Dit beschermt nog extra tegen “doorzitten”.
    Succes.Ted

  • 11 Juni 2014 - 11:06

    Marian:

    Hè mannen!! Ik ben er weer en heb net jullie verhalen zitten lezen!! Wat een belevenissen! Echt super enne opa theo!!!! Gefeliciteerd super!!! Geniet nog van jullie tripje en tot laterrrrr!
    Xxxx marian

  • 11 Juni 2014 - 11:09

    Aad Barto:

    Hallo Mannen,

    het blijft leuk om jullie zo te volgen, ik ben trots op jullie.

    aadje

    PS theo om alvast te oefenen met je aankomende kleinkinderen ( gefeliciteerd) misschien handig om de billen van Rob in te smeren

  • 11 Juni 2014 - 14:34

    Hans Schippers:

    Mannen, de eerste berichtjes heb ik in Schotland gelezen op de Ipad van Piet, nu thuis verder.
    Allereerst Theo gefeliciteerd met zijn opa-schap. Ik weet uit ervaring hoe leuk dat is.
    Jullie moeten alleen niet zo zeiken over die heuvels, want de echte bergen hebben wij beklommen en dat ging nog over veel slechtere paden dan die van jullie: alleen maar keien en gladde stenen. Desalniettemin vind ik het van jullie een grootse prestatie. Oh ja, wat dat drinken betreft, jullie komen denk ik niet in de buurt van wat wij gedronken hebben. We hebben er weer een nieuw drankje bij, een rusty nail. Dat is een mix van Drambuie en Famour Grouse. Volgens een Schotse medereiziger "leathal".
    Tot de volgende keer, Hans

  • 11 Juni 2014 - 15:23

    Frank:

    Hi mannen,

    Ik hoop dat jullie vandaag weer een mooie rit hebben. Jullie zijn die verrekte Ardennen nu kwijt (geloof ik) dus dat zal best een beetje schelen. Met de tips hierboven kunnen jullie vast ook het e.e.a. Volgens mij is de wikipedia pagina over fietszadels nog niet de helft van een van de posts!
    Over het oefenen van elkaars billen insmeren, wil ik het liever niet over hebben. Ben nogal visueel ingesteld. Al kan enige oefening straks met mijn kids geen kwaad.

    Geniet ervan en zoals jij mij zo'n 30 jaar geleden geleerd hebt:
    Katre krossan è uhn pen (4 croissantjes en een stokbrood) En als je er niet uit komt met je vingers tellen en wijzen naar wat je wilt hebben. Of fluiten als je een theeketel bedoelt.

    Tot snel!

    Frank

  • 11 Juni 2014 - 17:42

    Astrid Munnik:

    Lieve Theo ,


    Wat een geweldig nieuws voor jullie Opa en Oma super..Dit bericht geeft je vleugels.
    Jongens wat een reis, het voorbereiden is dus wat anders dan het uitvoeren.
    Maar ja jullie zijn bikkels.
    Gaat helemaal goedkomen .
    Rob blijven smeren ,komt goed.
    En voor mijn mannetje wij zijn trots op je alle4 je meiden.
    Jongens geniet er weer van .
    Veel liefs van de ;Munnikjes ".

    XXXXXX



  • 11 Juni 2014 - 18:35

    Cor En Astrid:

    Ten eerste Theo van harte en Wendy natuurljk leuk leuk. Opa en oma je zal ervaren hoe leuk dat is.maar nu even over het fietsen.volgens Cor gaan jullie nu het vlakke gedeelte in. Dus even volhouden je bent er bijna (maar nog niet helemaal) heel veel liefs en groetjes vanuit de kasteelbuurt.xxxxx

  • 11 Juni 2014 - 21:10

    Oma Cocky Van Der Tuijn:

    Lieve Theo en jongens (heren),

    Ik zit nu bij Frank en Wendy aan tafel en heb heerlijk gegeten.
    Met mij gaat het heel goed en ik ben heel trots op jou en de jongens.

    Ik leef met jullie mee en ik vind het fijn dat jullie van die heerlijke fietstochten maken en dat jullie het zo fijn onder elkaar hebben.

    Ik wens jullie heel veel succes. Blijf trappen en geniet, want ik vind wel dat dit de reis van jullie leven is.
    Niet veel mensen hebben zo'n tocht gemaakt.

    Sterkte en tot ziens
    En een dikke kus van je moeder!

  • 11 Juni 2014 - 22:00

    Rob En Ria:

    Hoi Theo, wat een geweldig nieuws dat jullie nu ook opa en oma worden.
    Wij kunnen jullie vertellen dat het ontzettend leuk wordt en je elke keer weer opnieuw verliefd gaat worden als je die kleine hummeltjes straks ziet!
    Wij wensen jullie nog een mooie reis en veel genieten

  • 11 Juni 2014 - 22:08

    Cocky:

    Hallo jongens alles goed daar bij jullie eerst even de felicitaties aan de opa theo en oma Wendy van harte en wens jullie veel liefde en plezier van jullie kleinkinderen .ook aan Rob en jhon natuurlijk de felicitatie van ons omdat jullie opa op sleeptouw nemen op de moeilijke tour de Barcelona en gaarne voorzichtig. En uitkijken dat opa heelhuids de tour kan afmaken laat hem in iedergeval zo veel als mogelijk uit de windt rijden nog veel fiets plezier en neen van ons ook wat te nats te nuttigen groetjes Thijs en cocky



  • 11 Juni 2014 - 23:47

    Jolanda:

    Theo en Wendy gefeliciteerd wat een leuk bericht . Fijne dag morgen en ik kijk uit naar jullie volgende verslag x Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

La Vuelta de los Amigos van Schiedam naar Barcelona

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 16715

Voorgaande reizen:

05 Juni 2014 - 30 Juni 2014

La Vuelta de los Amigos

Landen bezocht: