97 km met trois droigts dans la nez - Reisverslag uit Pont-à-Mousson, Frankrijk van Theo Tuijn - WaarBenJij.nu 97 km met trois droigts dans la nez - Reisverslag uit Pont-à-Mousson, Frankrijk van Theo Tuijn - WaarBenJij.nu

97 km met trois droigts dans la nez

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

12 Juni 2014 | Frankrijk, Pont-à-Mousson

97 km met trois droigts dans la nez.

Vanmorgen vertrokken wij uit het prima B&B van Francis en Nicole inWoinville. Wij kregen allerlei hapjes en drinken mee. Dat hebben wij heel hard nodig voor onderweg want het is bloedheet onderweg en wij drinken ongeveer 6 a 7 liter vocht per dag. Hebben we echt nodig. Nee, en na pas la biere. Cest desastreuze.
Jullie zien het; mijn frans is na 17 jaar weer wat afgestoft en ik begin weer langzaam te begrijpen wat die Fransen tegen mij zeggen. We vragen regelmatig de weg of wat te drinken en meestal lukt dit wonderwel. Vanmorgen kwamen we het dorpje Tilly sur Meuse tegen en dachten we gelijk aan onze vriend Til. Het dorpje Hansepans, Georgeville of Willemgrave zijn we nog niet tegengekomen.
Afijn vandaag gingen we van kiet of aan snel weg. Met een snelheid van rond de 29 a 30 vlogen we het dal in. Prachtige gladde wegen , superstil en licht hellend naar beneden. Zo ben je binnen 5 dagen in Barca. Alleen aan het eind weer wat pittige klimmetjes die je net de kop kosten. Maar we raken meer en meer ervaren en klimmen als de ouwe Bahamontes naar boven.
Vandaag komen we aan in Grand. Een plaats zo groot al een speldenkop. Als je niet oplet rij je erdoorheen voordat je het in de gaten hebt.
Wij hebben een B&B gereserveerd en dat is bij een mevrouw die niet kan stoppen met brabbelen. Op z'n Frans dan ook nog. Ik moet m'n uiterste best doen om ze te verstaan.
Bovendien is het enige restaurantje in dit gat vanavond gesloten omdat de kok er niet is. Wat een gekloot. Alternatief is dat we zelf gaan koken. Het werd bijna ruzie wie het best kon koken. Niet met mij maar met die 2 jonge honden. John kookt 5 dagen in de week en Rob 4. (Zeggen ze!!!!)
We eten dus nu spaghetti met gehakt en bolognaisesaus en salade met paprika, uien, tomaten en nog meer. Dan doen ze saampjes. Als dat niet goed gaat, kom ik naar huis

• 12 Juni 2014 - 20:27

Hanna:

Schitterende proza weer! Theootje en maten, ik ben zo trots & jaloers op jullie tegelijk. Dan kom ik er toch maar bekaaid mee af na die Elfstedentocht. 235km op 1 dag dat wel en wat een ervaring: echt een aanrader! Vanaaf de openingswedstrijd van het WK, dus dat avondprogramma is ook al geregeld (mits er een tv is natuurlijk). Theootje: laat die anderen maar koken, jij hebt echt schrijftalent! Dx

• 12 Juni 2014 - 22:28

Ted:

Klasse mannen,trots op jullie.
    Mvg Ted

• 12 Juni 2014 - 22:44

Wendy:

Hoi jongens, wat een leuke verslagen allemaal en wat een belevenis.
    Ik begrijp dat het nu allemaal wat vlakker gaat worden zodat jullie wat tijd kunnen inhalen.
    Houd de moed erin en heel veel succes.
    Dikke kus voor allemaal XXX
    Wendy

• 13 Juni 2014 - 08:11

Rietje Streng :

Goeie morgen het verslag is weer leuk om te lezen. geweldig wat jullie meemaken
    ook onder elkaar Rod en John ruzie??? Nou Theo elkaar jennen met de grofste
    woorden dat ken ik daar zijn ze goed in en hebben daar zelf de grootste lol in

Nou vandaag weer zo,'n mooie dag geniet er van bikkels we zijn trots op jullie

• 13 Juni 2014 - 10:53

Geert Idema:

nou jongens ik geloof al zijn levendat jullie3 de rit van je leven maken. Petje af
    maar hoe gaat het noumet de billetjes ,als rauwe biefstuk of valt dat allemaal wel mee.
    nou jongens nog veel plezier voor onderweg en dat bij de volgende halte de kok aanwezig is
    groetjes ma en geert

• 13 Juni 2014 - 15:04

Marja Van Pelt:

Hallo John,
    Lees met veel plezier jullie reisverslagen.
    Volgens mij hebben jullie het heeel gezellig onderweg. Ga zo door!!!!

Je weet het:"climb every mountain"

groetjes Marja van Pelt/Div/Schiedam

• 14 Juni 2014 - 13:54

Brigitte:

He bikkels,

Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie onderweg en
    kijk er steeds naar uit om jullie spannende/leuke verslagen te lezen.

De eerste moeilijke hindernissen hebben jullie overwonnen, op naar de Pyreneeën!!!

Succes!! X Brigitte

• 14 Juni 2014 - 22:22

Anoniempje:

2 vingers 3 vingers. Fijn dat het goed gaat . Maar ik wil jullie wel eens horen na het Cm en de Pyreneeën !!!!