De Bourgogne - Reisverslag uit Chagny, Frankrijk van Theo Tuijn - WaarBenJij.nu De Bourgogne - Reisverslag uit Chagny, Frankrijk van Theo Tuijn - WaarBenJij.nu

De Bourgogne

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

15 Juni 2014 | Frankrijk, Chagny

Aan alle lieve volgers van onze blog zouden wij willen zeggen: Dank jullie wel. Jullie lieve, kritische, opbeurende commentaar is voor ons een enorme stimulans.
Wij zitten er iedere dag op te wachten.
Nog meer dan op vaderdag.

Van Pontailler sur Saône naar onze de volgende etappeplaats Cagny was 85 km. Wederom n mooie route met veel wind in de rug en 'n zonnetje op onze bolletjes.
Wij zijn alledrie al aardig gebruind. Beetje Joop Zoetemelk achtig. Bruine kop, benen en armen. Witte body, billen en handen.
Dat proberen we 'savonds goed te maken of anders eind volgende week in Barca. Is ook niet erg belangrijk. Toch??
De route ging vandaag door de Bourgogne. Dwars door de schitterende wijnvelden. De een nog mooier dan de ander. Ik heb me laten vertellen dat dit de mooiste wijnstreken van Frankrijk zijn. Zou best kunnen.
Beaune ligt in het centrum hiervan en is ook een mooie stad met Hotel Dieu in het centrum. Dit was vroeger een ziekenhuis, maar is nu een bezienswaardigheid. Wederom een stukje cultuur nietwaar?
Nu zitten we in hotel La Ferte en gaan zo eten.
Dus tot morgen enne... blijf schrijven.

Bonsoir, RJT

• 15 Juni 2014 - 20:26

Rietje Streng :

Hoi bikkels
    Toe maar door de wijnvelden dat moet heel mooi zijn geweest ,maken jullie nog foto's
    Lijk me geweldig als jullie thuis zijn om dan TZT de foto's te zien .
    Henk volg jullie op de kaart die had al het vermoeden dat jullie vandaag door de wijnvelden gingen nou eet smakelijk slaap lekker ,en morgen weer een prachtige dag liefs

• 15 Juni 2014 - 20:34

Karin:

He ome Theo en maten,
    Zo heb even tijd gevonden, want die voetbalpool kost een tijd zeg ;-)
    Je gaat best aardig mee hoor met je puntjes
    Kan je ergens mail lezen??
    Leuk om te lezen dat het goed gaat met jullie!!
    Graag wil ik tzt alles horen van je en natuurlijk de foto's zien
    Hou vol, je zit immers al op de helft
    Xxxx

Ps: zal ik wat pannenkoeken opsturen voor onderweg

• 15 Juni 2014 - 22:33

Anoniempje:

Jullie hebben het alleen maar over bruin zijn, drank en eten. De wijnvelden zijn inderdaad erg mooi en ik kan dat weten. Veel succes maar blijf buiten de drank, het eten ook aan het belangrijkste denken. Fietsen en vooral voorzichtig zijn.

• 15 Juni 2014 - 22:58

Henk M:

Goede dag Theo John en rob
    Ziet er goed uit de omgeving waar jullie fietsen
    Zeker die wijn velden tijdens eten doen jullie toch zeker wel een wijntje van de streek drinken ????? Want bier is wel lekker maar is overal hetzelfde tenzij je voor de specialen biertjes gaat??? Maar die gaan snel in de benen zitten dat schiet niet op , heel ceel succes met de volgende ettape en neem een lekker wijntje of biertje van ons groetjes Henk en geniet ervan

• 15 Juni 2014 - 23:02

Marika:

Wat een mooie tocht maken jullie! Nu gelukkig een beetje vlakker, dat fietst lekker weg!
    Geniet!!

• 16 Juni 2014 - 10:33

Geert Idema:

hoi kanjers hier schiedam ik lees dat jullie door de wijn velden rijden een mooi gezicht maar er afblijven.
    Eens bier altijd bier [he rob] maar hoe is het franse eten kan je er een beetje aan wennen.
    nou jongens ik weet geen onzin meer te verzinnen.Dus de groetjes aan jullie drieen van Ma en Geert

• 16 Juni 2014 - 14:24

Gre:

Jonges wat doen jullie het toch geweldig huib kan goed fietsen maar dat doet hij
    Jullie niet na , maar rob en sjohn en Peter die kan ik niet maar daar gaat het niet om.
    Greetje heeft heel goed nieuws van jullie huipie .
    Zijn ziekte word minder zijn psa gaat naar beneden wij zijn zo gelukkig.gr huib en gre

• 16 Juni 2014 - 18:55

Astrid:

Ha die Boys.

Fijn he iets vlakker fietsen,en een rit zonder lekke banden neem ik aan.
    Door de wijnvelden zal er wel super uitzien.
    En dan in de avond lekker voetbal kijken zonder die vervelende dames (hihi).
    En wij lekker geen voetbal kijken dat dan weer wel.
    Nou jongens ,zet hem morgen weer op .
    We houden van jullie en hopen dat jullie voorzichtg zijn

Lieve groetjes uit Schiedam...XXXXXX

• 16 Juni 2014 - 23:01

Gé:

Ik neem mijn juich-pet diep voor jullie af.
    Donders, respect hoor, mannen

• 16 Juni 2014 - 23:26

Moniek:

Het blijft leuk jullie verslagen.
    Met de dag krijg ik meer respect voor jullie.
    Zondag gaan wij weer met "de meiden" trappen en happen.
    Rob, je neemt toch wel een flesje mee hè voor je kleine zusje.
    Succes weer morgen mannen!