Dali was waiting - Reisverslag uit Figueres, Spanje van Theo Tuijn - WaarBenJij.nu Dali was waiting - Reisverslag uit Figueres, Spanje van Theo Tuijn - WaarBenJij.nu

Dali was waiting

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

25 Juni 2014 | Spanje, Figueres

Vandaag zijn we na een superdag in Figueres Espanâ aangekomen.
Figueres de stad van Dali en zijn vrouw Gala.
Gisteren hadden we de rustdag in Vias Plage met perfect weer. We hebben daar heerlijk genoten en een echte vakantiedag van gemaakt met strand, vertier en lekker eten. S-avonds aan de fruit-des-mer met mosselen en andere vissoorten. Fantastisch.
Tegen twaalven gingen we naar bed dat het begon te regenen. Om 3 uur was iedereen nog wakker want er kwam een hoosbui naar beneden wat niet gewoon was. Een komplete waterval gutste van het dak en de onweer en donderslagen waren niet van de lucht. Slecht geslapen natuurlijk. Toen we vanmorgen wakker werden regende het nog steeds. Maar we hebben toch eerst een liedje voor Robbie gezongen omdat die vandaag 55 werd. Nogmaals van je lang zal je leven!!!! Het klonk niet helemaal goed, maar was wel goed gemeend.
Na het ontbijt hebben we onze regenkleding aangetrokken en zijn op pad gegaan. Rob wilde niet met 10 ballonnen, slingers en een lolly op pad en heeft ze er vrij snel afgehaald. Jammer, want het stond wel feestelijk.
Via allerlei manieren zijn we dus opeens in Figueres aangekomen. Eindelijk (en gelukkig) weer op schema. Via het bureau van toerisme zitten we nu in een of ander pension en gaan zo een biertje drinken. Straks misschien verder.
Ja, daar zijn we weer. Zojuist een heerlijke paella gegeten op het centrale plein van Figueres. Dit alles gesponsord door Mama Rietje Streng. Heerlijk Rietje, bedankt.
Robbie krijgt nog een ijsje met 55 (oh nee) maar 1 kaarsje voor zijn verjaardag.
Alles gaat goed en we verwachten gewoon a.s. vrijdag de Plaza Catalonia aan te komen om ons door onze schatjes Beauty, Pumpkin en Honey Bunny te laten inhalen. Als dat niet gezellig wordt....!

RJT

• 25 Juni 2014 - 23:40

Anoniempje:

Zoooo dat hebben jullie snel gedaan naar Figueras. Knap hoor en petje af. Nou de laatste kilometers nog (op de fiets???). Ik heb gelezen dat de wegen naar Barcelona niet best zijn. Ik kijk uit naar de laatste verslagen. Nog even doorzetten!!!

• 26 Juni 2014 - 09:21

Rietje:

Wat een opluchting alles weer op schema goed hoor ,ach weet je kanjers
    wij hadden niet anders verwacht wij wisten dat het goed kwam
    maar we hadden zo veel begrip als het even niet kon .

Nog twee dagen dan zit de klus er op ,de meiden kijken naar jullie uit
    Henk zei vanmorgen daar had jij ook moeten staan !!!! Goed idee
    Maar net even te laat niet eerder aan gedacht stom .......stom

Maar op Zestienhoven staan wij er zeker weten ,fijn dat jullie zo lekker hebben
    gegeten het is jullie zo gegund .

Vandaag nog even op de fiets geniet er van morgen het laatste stukje
    met de trein ....wat hebben jullie dan een prestatie geleverd sjapo liefs

• 26 Juni 2014 - 09:26

Rietje :

Ja nog even als jullie aan komen is er voetbal ,en nog wel Nederland
    Nou zo wat dat is er over 4 jaar weer .

Maar wat jullie hebben gepresteerd komt nooit meer terug
    Dus op naar Zestienhoven wij zijn er !!!!!!!!

• 26 Juni 2014 - 09:37

Geert Idema:

rob nog van harte gefeliciteerd[beter laat dan nooit toch]ik ben daar niet zo,n kanjer in om dat te onthouden
    maar jullie hebben het toch heel goed gedaan .de burgermeester van schiedam zou jullie in moeten halen
    hoe laat komen jullie aan op het vliegveld. groetjes geert en ma

• 26 Juni 2014 - 10:25

Huib En Gre :

Rob gefeliciteerd met je verjaardag maakt er fijne avond van.
    Nico en Hans vinden het geweldig wat jullie met zijn drieën
    Hebben gedaan groetjes van ons allemaal.een fijne ontmoeting met de vrouwtjes.

• 26 Juni 2014 - 10:40

Frank:

Mannen,

Ik zit nu helemaal klaar met een volgetankte auto en opgepompte bandjes om jullie vrouwen naar zestienhoven te brengen. Geen staking in het Belgische luchtruim, geen opgebroken Slimme Watering, geen zachte band of lege tank kan ons er van weerhouden om de vrouwen jullie straks op 1 van de Ramblas in de armen te laten vliegen.
    Geniet dus nog even van de laatste dagen, het mooie weer en de rust zonder dat geklep van die dames, van het voetbal en die chagrijnige muilen van die Spanjolen! Ik zou lekker een Oranje shirtje aantrekken, kijken wat er gebeurt...

Tot zondag.
    Ps. Ik kom jullie niet ophalen. De dames hebben overlegt en democratisch gestemd dat zij een taxi terug nemen zodat ik gewoon met een fles pils op de bank de wedstrijd kan kijken.

Viva Naranjado!!!

• 26 Juni 2014 - 13:43

Hermienke:

Hoi Theo,

Wat een leuke reisverhalen! en wat goed dat jullie er al bijna zijn!
    Nog een hele fijne reis.

Groet
    Hermienke

• 26 Juni 2014 - 21:49

Nico De Vries:

Tijdje niks laten horen maar ik volg jullie wel iedere dag - Jezus wat wordt ik moe van al die verhalen van Theo. Het lijkt wel of je levensmoe bent. Bij de eerste molshoop in de Ardennen begon dat gezeik laat staan toen er echt een keer getrapt moest worden. Dan is het weer die kloten regen daarna is het weer te warm dan staat er te veel wind dan is het weer te donker in een tunnel daarna weer moe en dan nemen we de trein - die verhalen zijn zo vermoeiend en klagend dat ik het idee heb dat jullie al een half jaar aan het fietsen zijn . Hebben jullie dit door justitie als vervangende gevangenis straf opgekregen ? het enige positieve wat ik lees is dat lekkere eten. Ik geloof er dus voorlopig geen reet van dat jullie zijn afgevallen. Zien is geloven.

Maar verder Beste Theo Rob en John - petje af voor jullie - geniet lekker van de het laatste stukje en de welverdiende rust .

Oh ja Theo als je een beetje ballen hebt kom je terug fietsen.

Groetjes Nico

• 26 Juni 2014 - 21:56

Charissa:

We wachten op jullie!! Tot morgen op de Plaza catalunya

• 01 Juli 2014 - 08:52

Erwin :

diit is precies de route die ik samen leo heb gemaakt 100 jaar geleden grt Erwin